Carbonara z dynią

Składniki na 2 porcje:


- 150 - 250 g makaronu tagliatelle

- 2 łyżki oliwy
- 125 g boczku wieprzowego
- 2 ząbki czosnku
- 300 g dyni (użyłam dyni makaronowej)
- 3 łyżki posiekanej natki pietruszki 
- 2 jajka
- 1/2 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
- 1/2 szklanki startego sera (pecorino, grana padano lub parmezanu)


Przygotowanie:



1. Makaron ugotowałam w osolonej wodzie, odcedziłam zachowując 1/4 szklanki wody. 

2. Na patelni na oliwie smażyłam przez około 3 minuty pokrojony na małe kawałki boczek. 
3. Dodałam obrany i wyciśnięty przez praskę (albo posiekany) czosnek oraz obraną i pokrojoną w małą kostkę dynię. Doprawiłam solą i smażyłam przez około 10 minut, co chwilę mieszając. 
4. Dodałam natkę pietruszki i smażyłam minutę. Wrzuciłam ugotowany makaron oraz wodę z makaronu, wymieszałam i gotować przez 2 minuty aż woda wyparowała. 
5. Odstawiłam z ognia i odczekałam minutę żeby makaron lekko przestygł. 
6. W miseczce roztrzepałam jajka z dodatkiem świeżo zmielonego pieprzu oraz startego sera (2 łyżki sera odłożyłam na koniec). Dodałam do makaronu i wymieszałam.  Wyłożyłam do dwóch głębokich talerzy i posypałam odłożonym serem. 

inspiracja: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz