Klopsy w sosie koperkowym

Składniki:

- marchewka
- mała pietruszka
- 1 łyżeczka masła
- 1 - 2 łyżeczki mąki
- posiekany koperek (daję pół pęczka)
- czerstwa kajzerka
- mleko lub woda do namoczenia bułki
- 1/2 kg mięsa mielonego
- średnia cebula drobno posiekana
- jajko
- łyżeczka soli
- 1/2 łyżeczki czarnego pieprzu świeżo zmielonego
- mąka pszenna do obtoczenia
- olej do podsmażenia

Przygotowanie:

1. W garnku zagotowałam wodę, dodałam starte na tarce o grubych oczkach marchewkę i pietruszkę. Dodałam odrobinę soli oraz  łyżeczkę masła.
2.  Bułkę zalałam wodą (lub mlekiem), odstawiłam na około 5 - 10 minut.
3. Do miski włożyłam zmielone mięso, cebulę, jajko, sól i pieprz oraz odciśniętą bułkę. Wszystko dokładnie wymieszałam. Uformowałam niewielkie kulki, obtoczyłam je w mące i krótko podsmażałam na oleju.
4. Po obsmażeniu klopsy wrzuciłam na wrzący wywar. Zmniejszyłam ogień do minimum i gotowałam na wolnym ogniu przez 20 minut. 
5. Pod koniec gotowania zagęściłam sos mąką, którą rozprowadziłam z 2 łyżkami wody, później dodałam kilka łyżek wywaru i po wymieszaniu wszystko wlałam do garnka z pulpecikami, zagotowałam. 
6. Na koniec dodałam posiekany koperek.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz