Placki kokosowe

Składniki: 

- 300 ml mleka kokosowego 
 - 30 g masła 
- 200 g mąki pszennej 
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 2 łyżki cukru 
- skórka starta z 1 pomarańczy 
- 2 jajka, oddzielnie żółtka i białka 
- olej albo masło do smażenia 

do podania: cukier puder, dżem pomarańczowy, banany, sos karmelowy 

Przygotowanie

1. Do garnka wlałam mleko kokosowe, dodałam pokrojone w kostkę masło i mieszając podgrzewałam na małym ogniu aż się rozpuściło. 
2. Przelałam do miski, dodałam przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę, cukier, skórkę z pomarańczy i żółtka. Zmiksowałam. 
3. W oddzielnej misce ubiłam białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. 
4. Delikatnie połączyłam zawartość dwóch misek. 
5. Rozgrzałam patelnię i rozsmarowałam na niej łyżkę oleju do smażenia lub łyżkę masła. Nakładałam po 2 łyżki ciasta i smażyłam na średnim ogniu po około 2 - 3 minuty z każdej strony. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem i podać wybrane dodatki. 

przepis: Kwestia Smaku

Brak komentarzy

Prześlij komentarz