Tajskie curry z soczewicą, dynią i szpinakiem

Składniki

- szklanka ugotowanej ciecierzycy (lub gotowej z puszki) 
- 300 g dyni 
- mała cebula 
- łyżeczka tajskiej czerwonej pasty curry (lub po łyżeczce startego czosnku i imbiru) 
- 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku 
- 1/2 łyżeczki kurkumy 
- 1/3 puszki mleka kokosowego 
- 1/2 szklanki bulionu 
- duża garść szpinaku baby
- kawałek ostrej papryczki 
 - sól do smaku

do podania: kolendra, ugotowany ryż, limonka 

Przygotowanie:

 1. Dzień wcześniej w zimnej wodzie namoczyłam suchą ciecierzycę. Nazajutrz ugotowałam ją pod przykryciem, na wolnym ogniu w lekko osolonej wodzie. Gotowanie zajęło mi około 1,5 godziny.
2. Dynię obrałam i pokroiłam w kostkę, cebulę w piórka. 
3. Na patelni na dwóch łyżkach mleka kokosowego podsmażyłam pastę curry. Dodałam dynię, cebulę i odrobinę soli. Całość często mieszając smażyłam 2 minuty.
4. Dodałam paprykę, kurkumę, ugotowaną (albo z puszki) ciecierzycę oraz kolejne 2 łyżki kokosowego mleka. Smażyłam minutę.
5. Wlałam resztę mleka kokosowego i zagotowałam. Gotowałam 15 minut często mieszając. Następnie stopniowo wlewałam bulion i gotowałam około 10 minut, aż dynia stała się miękka. Na koniec dodałam szpinak i odstawiłam z ognia.
6. Na talerzu, przed podaniem, danie można posypać pokrojoną papryczką chili (bez pestek) i kolendrą. Skropiłam sokiem z limonki. Podałam z ugotowanym ryżem.

przepis: Kwestia Smaku

Brak komentarzy

Prześlij komentarz