Sałata z truskawkami i czereśniami


Dzisiaj w mojej klasycznej sałatce oliwki zamieniłam na truskawki, kapary na borówki amerykańskie, pomidorki koktajlowe na czereśnie i wyszło równie smacznie. 
Myślę, że można się jeszcze pokusić o dodanie orzechów włoskich albo pekan, a całość zwieńczyć pokruszoną fetą.

Składniki:

- około 150 g miksu rożnych gatunków sałat
- kilka umytych truskawek
- kilka umytych i wydrylowanych czereśni 
- kilkanaście umytych owoców borówki amerykańskiej

Składniki na miodowy sos winegret:

- 3-4 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżka octu winnego albo soku z cytryny
- 1 łyżka miodu
- łyżeczka musztardy dijon 

Przygotowanie:

1. W kubku zmieszałam wszystkie składniki na sos winegret. Kiedy się dokładnie połączyły odstawiłam na bok.
2. Umyte i osuszone sałaty umieściłam w misce albo szerokim, głębokim talerzu. Dodałam pozbawione szypułek, pokrojone truskawki i pozostałe owoce. Całość polałam sosem winegret.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz