Tarta z budyniem i z truskawkami według przepisu Anny Starmach


Typowe letnie ciasto z długo wyczekiwanymi truskawkami.

Składniki na kruche ciasto:

-  200 g mąki
- 120 g masła
- 1 jajko
- 1 łyżka cukru
- 1 łyżka zimnej wody

Składniki na nadzienie:

- 2 budynie waniliowe
- 1 laska wanilii
- 500 ml mleka
- 500 g świeżych truskawek
- świeża mięta (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki na ciasto zmiksowałam, przeniosłam na stolnicę i przez chwilę wyrabiałam rękami. Zlepiłam w kulkę, owinęłam folią spożywczą i schładzałam w lodówce przez minimum 30 minut. 
2.  Ciasto rozwałkowałam, przełożyłam do formy na tartę o wymiarach 25 cm. 
3. Widelcem zrobiłam dziurki na całej powierzchni. 



4. Wycięłam duży kawałek pergaminu. Zgniotłam go, a następnie wygładziłam. Czynność powtórzyłam dwukrotnie. Na tartę położyłam pergamin i kulki ceramiczne, dzięki temu ciasto zachowało swoją formę podczas pieczenia, a brzegi nie opadły. 
5. Tartę włożyłam na 15 minut do piekarnika o temperaturze 175 stopni. Po 15 minutach ściągnęłam papier i obciążenie, a tartę piekłam przez kolejne 25–30 minut, aż nabrało pięknego, złotego koloru. 
6. Gotowe ciasto ostudziłam na kratce z piekarnika. 
7. Budynie przygotowałam według instrukcji na opakowaniu (do przygotowania użyłam 500 ml mleka). Laskę wanilii nacięłam wzdłuż nożem. Przeciągnęłam ostrzem noża przez środek rozkrojonej wanilii i wyjęłam ziarenka. Ziarenka dodałam do przygotowanego wcześniej budyniu. 
8. Kremem przykryłam ostudzone ciasto. 
9. Na koniec dodałam pokrojone truskawki. Tartę można udekorować listkami świeżej mięty.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz