Butter chicken czyli maślany kurczak


Dzisiaj jedno z najpopularniejszych dań kuchni indyjskiej. Lubię je przygotowywać, ponieważ w całym domu unosi się obłędny zapach wielu przypraw. Kurczak w tym sosie jest aromatyczny i bardzo smaczny.

Składniki na marynatę:

- 500 g filetu z kurczaka 
- 1 łyżka tartego imbiru 
- 2 ząbki czosnku 
- sól 
- pieprz 
- 1 łyżka garam masala 
- 2 łyżki soku z cytryny 
- 1 łyżka oliwy 
- 1/2 szklanki jogurtu 

Składniki na sos:

-  2 łyżki masła klarowanego lub oliwy 
- 1 cebula 
- 1 łyżka garam masala
- 1/2 łyżeczki mielonej kurkumy 
- 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
- 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne 
- 1/2 łyżeczki kolendry
- szczypta cynamonu
- sól 
- 1/4 szklanki orzechów nerkowca lub 2 łyżki mielonych migdałów
- 400 g (1 puszka) krojonych pomidorów 
- 1/2 szklanki bulionu drobiowego lub wody 
- 1/2 szklanki śmietanki kremówki 30% 

Do podania:

-  ryż długoziarnisty 
- świeża kolendra 
- jogurt, chlebki naan (opcjonalnie)


Przygotowanie:

1. Filety z kurczaka oczyściłam z błonek i kostek. Pokroiłam na 2 - 3 cm kawałki. Włożyłam do miski. Natarłam startym imbirem i czosnkiem, doprawiłam solą, pieprzem i garam masalą. Skropiłam sokiem z cytryny i polałam oliwą. 
2. Dodałam jogurt i dokładnie wymieszałam. Przykryłam i odstawiłam do lodówki na minimum 2 godziny, a najlepiej na całą noc. 
3. Orzechy nerkowca zalałam wodą i również zostawiłam do namoczenia na całą noc. 
4. Po upływie czasu wyjęłam kurczaka z lodówki i ociepliłam w temperaturze pokojowej. 
5. W garnku rozgrzałam łyżkę masła klarowanego i zeszkliłam pokrojoną cebulę. Dodałam przyprawy oraz orzechy nerkowca i chwilę podsmażałam mieszając. Dodałam pomidory oraz bulion. Wymieszałam, zagotowałam i zostawiłam na małym gazie pod przykryciem na 10 minut. Po ostudzeniu zmiksowałam w blenderze na gładki sos. 
6. W międzyczasie na patelni rozgrzałam drugą łyżkę masła klarowanego i obsmażyłam zamarynowane kawałki kurczaka. Obsmażonego kurczaka przeniosłam do zmiksowanego sosu i całość zagotowałam. Śmietankę zahartowałam (dodałam najpierw kilka łyżek gorącego sosu i wymieszałam), następnie wlałam wszystko do garnka z sosem i kurczakiem i wymieszałam. Gotowałam jeszcze 3 minuty na małym ogniu. 
7. Podałam z ryżem i świeżą kolendrą.

Inspiracja: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz