Muffinki z płatkami owsianymi i bananami

Składniki:



- 100 g płatków owsianych

- 200 g mąki pszennej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka sody oczyszczonej
- 0,25 łyżeczki soli
- 100 g jasnobrązowego cukru trzcinowego
- 4 duże dojrzałe banany
- 1 jajko
- 60 g rozpuszczonego masła albo jasnej oliwy z oliwek
- 75 g posiekanych, włoskich orzechów



Przygotowanie:




1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C.

2. Blachę z zagłębieniami na 12 babeczek wysmarowałam kawałkiem masła, ale można wyłożyć papierem do pieczenia.
3. Połączyłam w misce płatki owsiane z mąką, proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną, solą i cukrem. Składniki dokładnie wymieszałam. 

4. W drugiej misce rozgniotłam widelcem banany. Dodałam do nich rozbełtane jajko i rozpuszczone, ostudzone masło. Produkty z tej miski połączyłam z suchą mieszanką razem z orzechami.
5. Ciastem napełniłam blachę z zagłębieniami i piekłam przez 25 minut do zrumienienia.
6. Babeczki są upieczone, gdy wbita w nie i wyjęta wykałaczka pozostanie czysta.



przepis: Gordon Ramsay "Zdrowa kuchnia".





Brak komentarzy

Prześlij komentarz