Chleb z daktylami, orzechami włoskimi i siemieniem lnianym


Składniki:

- 50 g masła, pokrojonego w kostkę i dodatkowo do natłuszczenia
- 250 dag daktyli, bez pestek i posiekanych
- 2 łyżki melasy
- 250 ml wody
- 250 g mąki pszennej
- 250 g mąki razowej
- 0,5 łyżeczki soli morskiej
- 125 g cukru muscovado 
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 duże jajka, lekko rozbełtane
- łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 50 g posiekanych orzechów włoskich
- 30 g ziaren siemienia lnianego

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni C.
2. Masłem nasmarowałam formę do pieczenia chleba.
3. Do ustawionego na niedużym gazie małego rondla włożyłam masło, posiekane daktyle, melasę i wodę. Mieszałam, aż masło i melasa rozpuściły się. Zdjęłam z ognia i zostawiłam do ostygnięcia.
4. Do miski wsypałam obie mąki, cukier i proszek do pieczenia. Zrobiłam wgłębienie, do którego wlałam jajka, wanilię i mieszankę z daktylami. Mieszałam, aż składniki połączyły się. Na końcu do ciasta wmieszałam posiekane orzechy i siemię lniane.
5. Ciasto przełożyłam do formy. Piekłam godzinę. 
6. Drewnianym patyczkiem sprawdziłam czy chleb jest gotowy. Wbiłam go w chleb, jeśli po wyjęciu jest suchy pieczywo jest upieczone.
7. Chleb studziłam na metalowym ruszcie.


    na podstawie przepisu Gordona Ramsaya






2 komentarze