Czekoladowe ciasto z migdałami bez mąki


To mój numer jeden wśród czekoladowych ciast. Wystarczy nieduża porcja żeby się nim nasycić. Często zamiast mielonych migdałów daję całe płatki migdałowe. Już nie mogę się doczekać kiedy upiekę je ponowie... Myślę, że świetnie sprawdzi się na bożonarodzeniowym stole.

Składniki:

- 200 g gorzkiej czekolady
- 200 g masła
- 200 g mielonych migdałów
-  200 g cukru trzcinowego
-  5 jajek szczypta soli
- łyżka kakao lub cukru pudru do oprószenia ciasta

Przygotowanie:

1. Czekoladę rozpuściłam wraz z masłem w kąpieli wodnej.Wymieszałam i odstawiłam do przestudzenia. 
2. Cztery żółtka i jedno całe jajko utarłam z cukrem na puszystą masę. Dodałam przestudzoną, rozpuszczoną czekoladę, migdały i wymieszałam.
3.  W drugim naczyniu ubiłam na sztywno białka ze szczyptą soli. Dodałam partiami pianę do czekoladowej masy i delikatnie wymieszałam drewnianą łyżką. 
4. Tortownicę o średnicy 21 cm wysmarowałam masłem, a na spód wysypałam mielone migdały. 
5. Ciasto przełożyłam do tortownicy i piekłam 45 minut w 170°C. Studziłam przy lekko uchylonych drzwiczkach. 
6. Po wystudzeniu ciasto czekoladowe oprószyłam cukrem pudrem, ale świetnie też współgra z kakao i kulką waniliowych lodów.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz