Zupa krem z pieczonych buraków


Aksamitna zupa z pieczonych buraków z dodatkiem karmelizowanego jabłka, to wspaniały, rozgrzewający posiłek, idealny w czasie pochmurnych listopadowych dni. Może być też alternatywą dla barszczu wigilijnego.

Składniki:

- 6 średnich lub większych buraków
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- 3 jabłka
- 2 łyżki masła
- 2 łyżeczki brązowego cukru
- litr bulionu z warzyw
- sól do smaku
- pieprz do smaku
- odrobina tymianku
- 3 -4 łyżki oliwy 
- 4 łyżki śmietanki 36%

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 200 stopni C.
2. Buraki umyłam, każdy z nich owinęłam w aluminiową folię i wstawiłam na godzinę, półtorej do piekarnika. Kiedy były już miękkie, wyjęłam z piekarnika, zdjęłam folię, obrałam je ze skóry i pokroiłam w kostkę.
3. Jabłka umyłam, obrałam ze skóry i pokroiłam na mniejsze kawałki. Na patelni roztopiłam masło, wrzuciłam obrane i pokrojone owoce. Smażyłam 4 minuty. Jabłka posypałam brązowym cukrem i smażyłam następne 3 minuty, aż się skarmelizowały. 
4. W dużym rondlu rozgrzałam oliwę i na wolnym ogniu zeszkliłam pokrojoną w kostkę cebulę oraz ząbki czosnku. Dodałam buraki, tymianek, sól i pieprz do smaku. Podsmażałam przez 4 minuty. Wlałam bulion i gotowałam pod przykryciem 10 minut. 
5. Zupę razem ze skarmelizowanymi jabłkami zmiksowałam w blenderze. Przelałam do garnka, doprawiłam do smaku solą i pieprzem,a przed podaniem podgrzałam. Przelałam na talerze i skropiłam śmietaną kremówką. 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz