Jaglanka z pieczonym jabłkiem


Jedno z częstych śniadań w naszym domu, szczególnie w okresie jesienno- zimowym. Kaszę jaglaną można zastąpić dowolnym ziarnem np. owsem, gryką, prosem czy żytem i podać ze sporą ilością ulubionych dodatków i owoców.

Składniki na 1-2 porcje:

- 0,5 szklanki kaszy jaglanej
- 1-1,25 szklanki mleka migdałowego 
- 1 łyżeczka naturalnej wanilii 
- szczypta soli 
- 2 jabłka albo 1 duże
- 1 łyżeczka cynamonu 
- 0,5 łyżeczki imbiru w proszku 
- 0,5 łyżeczki mielonych goździków 
- 1 łyżka miodu 

 Dodatki (opcjonalnie):

- masło z orzechów 
- miód lub syrop klonowy 
- posiekane migdały 
- nasiona konopii 

Przygotowanie:

1. Kaszę wypłukałam na sitku pod bieżącą wodą. 
2. Przełożyłam do rondelka wraz z mlekiem migdałowym, wanilią i solą. Gotowałam na małym ogniu pod przykryciem, aż kasza zrobiła się miękka i mleko zostało wchłonięte (około 15 minut). 
3. Kiedy kasza jaglana się gotowała rozgrzałam piekarnik do 200 C. Jabłka pokroiłam na małe kostki i oprószyłam cynamonem, imbirem, goździkami i miodem. 
4. Przeniosłam kostki jabłkowe na blachę do pieczenia wyłożoną pergaminem i piekłam przez 7-10 minut. 
5. Ugotowaną kaszę jaglaną przełożyłam do miseczek i podałam z pieczonymi jabłkami i ewentualnie pozostałymi dodatkami.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz