Zupa z dyni


Pyszna, gęsta zupa sezonowa. Choć ja jesienią przygotowuję pulpę z dyni, którą mrożę. Po sezonie wykorzystuje ją do zup, smoothie bowl i moich ulubionych muffinek
Składniki

- około 1,5 kg miąższu z dyni (użyłam dynie Hokkaido) 
- 2 czerwone cebule
- 2 marchewki
- korzeń pietruszki
- 3 ząbki czosnku
- 1,5 łyżeczki suszonego rozmarynu
- 1,5 litra bulionu z warzyw 
- olej z pestek dyni
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- 2 łyżki oleju rzepakowego do smażenia
- szczypiorek (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. W garnku rozgrzałam olej. Podsmażyłam na nim posiekana cebulę i czosnek. Dodałam umyte, obrane i pokrojone w plastry marchewki i pietruszkę. Warzywa doprawiłam szczypta soli, pieprzu i 1,5 łyżeczki rozmarynu. Mieszając dusiłam 10 minut.
2. Po tym czasie dodałam pokrojona w kostkę dynię. Chwile ją podsmażyłam i zalałam bulionem. Doprowadziłam do wrzenia, zmniejszyłam ogień i gotowałam 30 minut, aż wszystkie warzywa stały się miękkie.
3. Całość zmiksowałam na gładki krem, doprawiłam do smaku, a po rozlaniu do misek dosmaczyłam olejem z pestek dyni i szczypiorkiem.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz