Muffinki bananowo-czekoladowe



W tych muffinkach jest jedna z ulubionych moich kombinacji- banan i czekolada.


Składniki:


- 275 g pszennej mąki
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki soli
- 3 duże banany, około 450 g
- 125 g brązowego cukru pudru albo 100 g cukru brązowego
- 1 duże jajo
- 50 ml mleka
- 75 g masła niesolonego, topionego i chłodzonego
- 50 g czekolady

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C.
2. Formę na muffiny wyłożyłam papierowymi papilotkami.
3. Mąkę przesiałam razem z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodałam sól, połamaną na kawałki czekoladę i wymieszałam. Wymieszaj z kawałkami czekolady.
4. Banany obrałam i rozgniotłam je widelcem. Dodałam cukier, jajko, mleko i roztopione masło. Mieszałam do połączenia składników.
5. Wlałam płynną mieszaninę do suchych składników. Drewnianą łyżką delikatnie wymieszałam wszystkie składniki. Nie mieszałam. Ciasto powinno wyglądać na nierówne.
6. Ciasto przełożyłam do formy na muffinki i piekłam przez 20 minut, aż babeczki stały się brązowe 7. Po upieczeniu muffinki pozostawiłam na 10 minut w formie. Po tym czasie wyjęłam z formy i studziłam na kratce do całkowitego ostygnięcia.






Brak komentarzy

Prześlij komentarz