Schab duszony w sosie węgierskim


Aromatyczny, kruchy schab, dosyć pikantny więc przygotowując dla dziecka można dodać mniej ostrej papryki lub z niej zrezygnować.

Składniki:

-700 g schabu
- cebula
- 0,5 litra bulionu
- 3 łyżeczki słodkiej papryki
- 0,5 łyżeczki ostrej papryki
- 2-3 wyciśnięte ząbki czosnku
- 2 łyżki sosu sojowego
- 2 liście laurowe
- 4 ziarna ziela angielskiego
- łyżka koncentratu pomidorowego
- 2 łyżki mąki
- 2 łyżki masła
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- 2 łyżki oleju do smażenia

Przygotowanie:

1. Schab pokroiłam na 1,5 cm- 2 cm plastry. Rozbiłam je tłuczkiem i oprószyłam z obu stron solą i pieprzem.
2. Na dużej patelni albo w szerokim rondlu z grubym dnem, rozgrzałam 2 łyżki oleju. Włożyłam na nią, mięso, które z obu stron podsmażyłam, aż zrobiło się rumiane. Gotowy schab zdjęłam z garnka i odłożyłam na bok.
3. Cebulę obrałam, pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na złocisty kolor w tym samym rondlu, w którym rumieniłam wcześniej mięso. Dodałam posiekany czosnek i jeszcze przez kilkanaście sekund wszystko smażyłam. 
4. Do zeszklonych warzyw ponownie włożyłam schab, wlałam bulion, sos sojowy, wszystkie przyprawy. Rondel przykryłam i całość dusiłam godzinę i 15 minut. Po tym czasie kiedy mięso było miękkie dodałam koncentrat pomidorowy.
5. W małym garnku roztopiłam 2 łyżki masła, dodałam mąkę i chwilę podgrzewam stale mieszając. Taką zasmażkę przełożyłam do schabu, wymieszałam i zagotowałam. Danie doprawiłam do smaku solą i pieprzem.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz