Czekoladowe placki budyniowe z mąki orkiszowej


Ostatnio testuję różne mąki. Dzisiaj na patelnię trafiła mąka orkiszowa, z której zrobiłam placki, bo zarówno one jak i naleśniki cieszą się wzięciem u mojego ukochanego czterolatka. Te chociaż młodemu smakowały nie będą należeć do moich ulubionych.

Składniki:

- 1-1,5 szklanki mąki orkiszowej
- serek czekoladowy Rolmlecz albo Eko Łukty
- 1 szklanka mleka (używam roślinne, ale może być krowie)
-2 jajka
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- duży opakowanie budyniu czekoladowego
- łyżka cukru
- łyżka oleju
- cukier puder do oprószenia placków

Przygotowanie:

1. Wsypałam do głębokiego naczynia szklankę mąki. Dodałam pozostałe składniki i mieszałam, aż wszystko się ładnie połączyło tworząc jednolitą, gładką konsystencję. Jeżeli ciasto na placki jest zbyt płynne dosypuję więcej mąki i jeszcze raz mieszam. Powinno być jak gęsta śmietana.
2. Patelnię lekko przecieram odrobiną oleju, rozgrzewam i łyżką nakładam porcję ciasta.
3. Smażę, aż na powierzchni placka pojawią się drobne bąble. Wtedy obracałam go na drugą stronę i smażę jeszcze przez 1-2 minuty. Placki podaję oprószone cukrem pudrem albo z odrobiną syropu klonowego.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz