Kajmakowy sernik na zimno na spodzie brownie

Sernik w tym miesiącu robiłam już drugi raz na specjalne życzenie syna, który tym razem dekorowanie ciasta wziął na swoje barki.
Składniki na spód:
    - 100 g masła
    - 100 g gorzkiej czekolady
    - 2 jajka
    - 100 g cukru
    - 70 g mąki
    - szczypta soli
    - 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia 
      
Przygotowanie spodu:
    1. Piekarnik rozgrzałam do 160 stopni C. Masło pokroiłam w kostkę i włożyłam do garnka. Dodałam połamaną czekoladę i cały czas mieszając roztapiałam na małym ogniu. Gotową zdjęłam z palnika i odstawiłam do ostygnięcia.
    2. Jajka z cukrem przez kilka minut miksowałam. Dodałam do nich roztopioną czekoladę z masłem i wymieszałam do połączenia składników.
    3. Wsypałam mąkę, sól oraz proszek do pieczenia, miksowałam do uzyskania jednolitego ciasta.
    4. Dno formy o średnicy 26 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Przelałam ciasto i wstawiłam do piekarnika na 20 minut. Gotowe wyjęłam z piekarnika i ostudziłam.


    Składniki na masę:
- 1,5 łyżki żelatyny
    - 500 g mascarpone
    - 250 ml schłodzonej śmietanki kremówki 30% lub 36%
    - 450 - 500 g kajmaku z puszki 
     
Przygotowanie masy kajmakowej:

1. Do miseczki wlałam 4 łyżki wrzącej wody, wsypałam żelatynę i mieszając rozpuściłam. Pozostawiłam do wystygnięcia.
    2. Mascarpone i śmietankę ubiłam na puszystą i gęstą masę. Dodałam 3/4 kajmaku z puszki i miksowałam jeszcze przez kilkadziesiąt sekund.
    3. Dodawałam po łyżce zimnej, ale płynnej jeszcze żelatyny, za każdym razem mieszając rózgą lub łyżką. Po połączeniu wszystkich składników wyłożyłam masę serową na ostudzony spód brownie.
Dekoracja:
    - garść ulubionych orzechów ( w przepisie było 100 g pekan)
    - kilka krówek
    - 50 g czekolady deserowej lub gorzkiej
    - 2 łyżki oleju 
    - łyżka mleka
1. Na wierzch ułożyłam orzechy oraz pokrojone na kawałki krówki. Wstawiłam do lodówki do stężenia na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.
    2. W międzyczasie resztę kajmaku podgrzałam w rondelku z łyżką mleka i polałam nim sernik.
    3. Czekoladę roztopiłam z olejem i nią też udekorowałam ciasto. 

    Inspiracja: Kwestia Smaku 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz