Tarta kajmakowa z m&m's


Tarta kajmakowa z m&m's nie tylko bardzo smakuje dzieciom, ale wszystkim którzy uwielbiają słodkie desery. Ja do nich nie należę, ale upiekłam ją na prośbę syna, który zaprosił koleżankę i poprosił aby „słodko ją ugościć”.

Składniki na kruchy spód:

- 200 g mąki
- 130 g zimnego masła 82%
- 2 żółtka
- szczypta soli
- 3 łyżki cukru

Składniki na górę:

- 400 g kajmaku z puszki albo puszka mleka skondensowanego słodkiego*
- bita śmietana do dekoracji
    - duże opakowanie kolorowych cukierków (np. m&m's)
Przygotowanie:
1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Tortownicę delikatnie wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką pszenną. 
2. W misce wymieszałam mąkę, cukier,  posiekane masło, żółtka i sól. Ciasto wyrabiałam, aż zaczęło się kleić. Uformowałam kulę, owinęłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę.
3. Po godzinie ciasto wyjęłam z lodówki rozwałkowałam, podsypując je odrobiną mąki. Przełożyłam do formy na tartę, przykryłam papierem do pieczenia. Na papier wsypałam kulki ceramiczne. Piekłam 15 minut. Po tym czasie ściągnęłam papier wraz z kulkami. Wstawiłam ciasto ponownie do piekarnika i piekłam dodatkowe 15-25 minut, aż stało się złociste.
4. Gotowe wyjęłam z piekarnika i pozostawiłam, aż ostygło.
5. Masę kajmakową rozsmarowałam na ostudzonym spodzie.
6. Brzegi tarty udekorowałam bitą śmietaną, a środek posypałam kolorowymi drażetkami.
7. Tartę schłodziłam w lodówce.


*wykonanie masy kajmakowej ze skondensowanego, słodzonego mleka- puszkę zanurzam w garnku z wodą i na wolnym ogniu gotuję przez dwie godziny. Po tym czasie wyjmuję puszkę z garnka, czekam chwilę aż się schłodzi, otwieram i rozprowadzam na cieście.
 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz