Krem brokułowy z kiełbasą i startym serem

Delikatna zupa z brokułów doskonale może zastąpić lunch. Jeśli pominiemy dodatek mięsa, 
a bulion zrobimy z warzyw będzie smaczną propozycją dla wegetarian.


Składniki:

- 500g brokułu
- 800 ml bulionu lub rozołu
- biała i jasnozielona część pora
- 2 średnie ząbki czosnku
- duża marchewka
- duża pietruszka
- 2- 3 ziemniaki
- kilka plasterków zrumienionej kiełbasy lub wędzonki
- ser grana padano do posypania
-
sól do smaku
- pieprz do smaku
- 1-2 łyżki oliwy albo masła klarowanego

Przygotowanie:
 
1.Różyczki brokułu oddzieliłam od łodygi.
2. Pora pokroiłam na talarki, a czosnek posiekałam. W garnku rozgrzałam 2 łyżki oliwy. Wrzuciłam czosnek i dusiłam przez 30 sekund. Dodałam pora smażyłam chwilę, aż stał się miękki.
3. W garnku umieściłam pokrojoną marchew, ziemniaki i pietruszkę. Smażyłam mieszając przez 2 minuty, a następnie wlałam bulion i na wolnym ogniu gotowałam 10 minut. Po tym czasie dodałam brokuły.
4.Zupę gotowałam około 10-15 minut, aż wszystkie składniki zrobiły się miękkie
5. Gotową zblendowałam na gładki krem i przelałam do garnka. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
6. Świetnie smakuje podana z kawałkami podsmażonej kiełbasy i oprószona serem grana padano albo parmezanem.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz