Kapusta wigilijna z grzybami leśnymi


To chyba najsmaczniejsza kapusta wigilijna jaką przygotowałam. Przepis na nią jest autorstwa Agnieszki Kręglickiej. Można zrobić ją dużo wcześniej, a potem zamrozić albo pasteryzować. Jeśli wybierzemy, którąś z tych opcji to możemy przygotować ją nawet pół roku wcześniej.

Składniki:

- 1 duża cebula
- 2 kg kiszonej kapusty
- 80 ml oliwy
- 10 ziarenek jałowca
- 10 ziarenek ziela angielskiego
- 10 ziarenek pieprzu
- 4 liście laurowe
- 4 ząbki czosnku
- 70 g suszonych grzybów (namoczonych)
- 150 g suszonych śliwek (użyłam wędzone śliwki)
- 70 g rodzynek
- 1 szklanka miodu pitnego trójniaka lub czerwonego wina
-  szczypta soli
- szczypta cukru
- szczypta pieprzu

 Przygotowanie

1. Cebulę obrałam i posiekałam. 
2. Kapustę odcisnęłam, a sok zachowałam.
3. W garnku na oliwie zarumieniłam cebulę. Włożyłam kapustę i zalałam szklanką wody. Chwilę podgrzałam i dodałam jałowiec, ziele, pieprz, liście laurowe, nacięte ząbki czosnku i posiekane, wcześniej namoczone, grzyby. Dusiłam na małym ogniu godzinę. Odstawiłam na noc. 
4. Następnego dnia zagotowałam, dodałam śliwki, rodzynki i miód pitny lub wino. Dusiłam około godziny. Jeżeli w garnku jest dużo płynu, duszę kapustę bez przykrywki, a jeśli mało- uzupełniam wodą lub kwaśnym sokiem z kapusty. 
5 Trzeciego dnia znów podgrzałam kapustę i doprawiłam do smaku solą, pieprzem i cukrem.. Kapusta powinna być ciemna, gęsta i esencjonalna. 




Brak komentarzy

Prześlij komentarz