Pikantne ogórki z chili


Takimi ogórasami poczęstowała mnie Olga, nasza koleżanka i sąsiadka. Tak bardzo przypadły nam do gustu, że od razu poprosiłam na nie przepis
Teraz robię je przynajmniej raz w tygodniu, bo schodzą jak ciepłe bułeczki.

Składniki:

- 1,7-2 kg ogórków ( w przepisie jest 2,5 kg, ale przy tej ilości ogórków nie starcza mi zalewy według poniższych proporcji)
- 3 łyżki soli 
- 1 łyżeczka chili 
- 1 łyżeczka pieprzu 
- 1 główka czosnku 
- 1.5 szklanki octu 
- 8 łyżek oleju 
- 3 szklanki cukru 

Przygotowanie:

1. Ogórki umyłam i pokroiłam wzdłuż na dwie części. Zasypałam solą, wymieszałam i odstawiłam na 6 godzin.
2. Płyn, który powstał wylałam, dodałam chili, pieprz i posiekany czosnek. Całość wymieszałam.
3. Ocet, olej i cukier umieściłam w rondelku i na małym ogniu, mieszając, gotowałam do rozpuszczenia się cukru. Gorąca zalewą zalałam ogórki, które pozostawiłam na 12 godzin.
4. Po tym czasie ogórki włożyłam do słoików i do każdego z nich wlałam zalewę. Kiedy zakryła ogórki, słoiki zakręciłam i odstawiłam na półkę.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz