Ostatnie maliny w tym roku czyli tort

bezowo - kawowy z malinami i pistacjami

Składniki na spody bezowe:

- 6 białek w temperaturze pokojowej
- 250 cukru pudru
- łyżka kakao
- 1 łyżeczka soku wyciśniętego z cytryny
- łyżeczka mąki ziemniaczanej


Przygotowanie spodów:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni.
2. Białka ubiłam na sztywno, pod koniec ubijania dodawałam stopniowo cukier, mąkę ziemniaczaną, kakao i sok z cytryny.
3. Na blasze położyłam papier do pieczenia, na którym obrysowałam od talerzy trzy okręgi. Wypełniłam je ubitymi białkami i wstawiłam do piekarnika.
4. Po pięciu minutach pieczenia temperaturę piekarnika zmniejszyłam do 150 i piekłam półtorej godziny.
5. Wyłączyłam piekarnik, a bezę studziłam przy uchylonych drzwiczkach.

Składniki na masę bezową:

- 250 ml śmietany kremówki (do ubijania, 30% albo 346%) schłodzonej
- 250 g sera mascarpone
- 2 łyżeczki kawy rozpuszczonej w łyżce kawy, ostudzonej
- 2 łyżki cukru pudru
- maliny
- kilkanaście orzeszków pistacjowych

Przygotowanie:

1. Ubiłam śmietanę, stale miksując dodałam do niej ser mascarpone, ostudzoną kawę i cukier puder. Mieszałam do połączenia składników.





2. Mase podzielilam na dwie części. Pierwszą z nich położylam na pierwszym krążku bezowym, przykryłam ją następnym krążkiem, na którym rozsmarowałam drugą część kremu. Położyłam na niego ostatni trzeci krążek, który posypałam malinami i pistacjami.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz