Pęczak z marchewką, selerem i kolendrą


Składniki

- szklanka pęczaku 
-5 łyżek oliwy
- cebula
- mały korzeń selera
- 2 marchewki
- 3 łyżki sezamu
- 1 łyżka nasion kuminu
- 1 łyżka nasion fenkułu
- kruszone chili
- 4 łyżki posiekanej naci kolendry lub natki pietruszki
- sól do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku
- sok z cytryny

Przygotowanie:

1. Opłukany pęczak wrzuciłam do garnka z dwoma szklankami wrzątku. Gotowałam na małym ogniu, aż pęczak zrobił się al dente, czyli około 15- 20 minut.
2. Cebulę, seler i marchewkę obrałam, umyłam i pokroiłam w kostkę.
3. Na dużej patelni rozgrzałam oliwę, wrzuciłam pokrojone warzywa, oprószyłam je solą i co jakiś czas mieszając, usmażyłam na rumiano.
4. Pod koniec smażenia warzyw, dodałam nasiona kuminu, fenkułu, sezam i chili.
5. Na patelnię dodałam ugotowany pęczak, który wymieszałam z warzywami. Doprawiłam solą, pieprzem. Przed podaniem dodałam posiekaną nać i doprawiłam do smaku sokiem z cytryny.

* inspiratorką tego dania był przepis Agnieszki Kręglickiej

Brak komentarzy

Prześlij komentarz