Pierś kurczaka z winogronami w chianti

Składniki:

- 3 łyżki oliwy
- 4 porcje piersi z kurczaka
- czerwona cebula pokrojona w pióra
- 2 łyżki czerwonego pesto
- 300 ml czerwonego wina chianti
- 300 ml wody
- sól
- świeżo zmielony czarny pieprz
- garść czerwonych winogron, bez pestek, przekrojonych na pół
- bazylia (opcjonalnie)
- sałata do podania (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Do dużego rondla wlałam 2 łyżki oliwy. Kiedy się rozgrzała położyłam na nie (wcześniej umyte i osuszone) piersi z kurczaka. Przez kilka minut podsmażałam je ze wszystkich stron do chwili, aż się zarumieniły. Wyjęłam je z garnka na papier kuchenny.

2. Do tego samego rondla dolałam łyżkę oliwy, włożyłam cebulę i czerwone pesto, dusiłam, często mieszając,  na małym ogniu przez 3 minuty.

3. Do cebuli z pesto wlałam chianti i wodę. Kiedy sos się zagotował, włożyłam obsmażone piersi z kurczaka.  Posoliłam i popieprzyłam do smaku. Rondel przykryłam pokrywką.

4. Na małym ogniu mięso z sosem dusiłam 20 minut. Mięso musi być miękkie.

5. Włożyłam do garnka polówki winogron, całość podgrzewałam jeszcze kilka minut. Spróbowałam sos, który jeszcze delikatnie doprawiłam solą i pieprzem.

6. Danie podałam z pikantną sałatą i świeżym białym chlebem. Polecam również do niego np. polentę.







Brak komentarzy

Prześlij komentarz