Zupa szpinakowa z ricottą


Składniki:

- 50 g masła
- 3 białe, średniej wielkości, cebule
-  łyżeczka soli + dodatkowo ewentualnie do smaku
- świeżo mielony, czarny pieprz
- 150 ml białego wina
- litr bulionu z kurczaka
- 0,5 kg świeżego szpinaku
- 80 g natki pietruszki (listki + ładne łodyżki)
- odrobina soku wyciśniętego z cytryny

do podania:

- kilka plasterków chudego, wędzonego boczku
- 4 łyżki ricotty

Przygotowanie:

1. W dużym rondlu roztopiłam masło, włożyłam posiekaną cebulę, posypałam ją łyżeczką soli i na małym ogniu, co jakiś czas mieszając, smażyłam blisko 20 minut, aż stała się syropowata.
2. Do cebuli wlałam wino, zwiększyłam ogień i gotowałam aż połowa odparowała.
3. Dodałam bulion z kurczaka, doprowadziłam do wrzenia. Włożyłam liście szpinaku i połowę natki, ponownie zagotowałam.
4. Rondel przykryłam pokrywką i na małym ogniu gotowałam 10 minut. W międzyczasie zupę zamieszałam aby zanurzyć w niej liście. W ostatniej minucie gotowania dodałam pozostałą natkę.
5. Zupę partiami zmiksowałam w blenderze. Gotową przelałam do garnka, doprawiłam do smaku czarnym pieprzem i ewentualnie solą. Podgrzałam i wycisnęłam odrobinę soku z cytryny.
6. W chwili kiedy podgrzewałam zupę, na suchej patelni (lub na grillu) usmażyłam z obu stron plastry boczku, aż stały się chrupiące i rumiane.
7. Gotową zupę przelałam do ogrzanych miseczek, nałożyłam po łyżeczce ricotty i plastrach boczku.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz