Salami czekoladowe

Składniki:

- szklanka wody
- szklanka cukru
  • - kostka masła (250 g)
  • - 4 łyżki kakao
  • - 2 łyżki kawy rozpuszczalnej
  • - 250 g- 350 g pokruszonych herbatników
  • - szklanka bakalii (rodzynki, posiekane suszone figi, daktyle,  posiekane migdały, suszona żurawina)
  • - 500 g pełnotłustego mleka w proszku
  • - cukier puder do posypania (opcjonalnie)

Przygotowanie:


1. Kakao i kawę wymieszałam w małej ilości wody.
2. Wlałam do garnka, dodałam cukier, masło i pozostałą wodę. Stale mieszając  zagotowałam do momentu połączenia się wszystkich składników i rozpuszczenia cukru. Odstawiłam na bok na kilkanaście minut, aby masa lekko przestygła. 
3. Następnie, ciągle mieszając, powoli wsypałam mleko w proszku. Na końcu dodałam herbatniki i bakalie. 
4. Masę chwilę studziłam, a potem wylałam ją na rozłożoną folię spożywczą. Uformowałam czekoladę na kształt kiełbasy i ściśle zawinęłam w przezroczystą folię.    
5. Włożyłam do lodówki na 4 godziny. 

Gotowy blok można obtoczyć w cukrze pudrze jeżeli komuś jest za mało kalorii i za mało słodko ;-)


Brak komentarzy

Prześlij komentarz