Leczo

Składniki:

- 4 duże papryki (mogą być w różnych kolorach)
- 4 dojrzałe pomidory
- 2 duże cebule
- 500 g dobrej kiełbasy,
-  1 łyżka smalcu albo oleju,
-  1 łyżka słodkiej papryki w proszku
-  ostra papryka w proszku
- sól i pieprz do smaku
- około 100 ml wody

Przygotowanie:

1. W dużym rondlu z grubym dnem rozgrzałam smalec. Wrzuciłam do niego poszatkowaną cebulę i pokrojoną w plasterki kiełbasę. Smażyłam do zarumienienia się składników, co jakiś czas mieszając. 
2. W międzyczasie umyłam i pozbawiłam gniazd nasiennych paprykę. Pokroiłam ją w dużą kostkę. Pomidory sparzyłam i pokroiłam podobnie jak paprykę.
3. Kiedy cebula i kiełbasa są gotowe, dodaję do nich łyżkę słodkiej papryki. Smażę około 2-3 minut. Dokładam pokrojone papryki dolewam niedużo wody i pod przykryciem duszę 10 minut.
4. Po 10 minutach wkładam do garnka pomidory, doprawiam ostrą papryką, solą i pieprzem.Duszę jeszcze 15 minut.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz