Pasztet z kaszy gryczanej

Składniki:

- 1 szklanka ugotowanej czerwonej soczewicy (czyli 0,5 szklanki nieugotowanej)
- 1 szklanka ugotowanej kaszy gryczanej (czyli 0,5 szklanki suchej)
- 2 marchewki, starte na tarce o dużych oczkach 
- ¼ selera, startego na tarce na dużych oczkach 
- 2 duże cebule, drobno posiekane
 - 60 ml oleju + łyżka do wysmarowania foremki
- 3 ząbki czosnku drobno posiekane 
- ¾ szklanki płatków owsianych górskich 
- ½ pęczka posiekanej natki pietruszki 
- 2 łyżki siemienia lnianego 
- 2 listki laurowe 
- 1 łyżka szałwii 
- 1 łyżka majeranku 
- 1 łyżeczka pieprzu ziołowego 
- sól do smaku
-  świeżo mielony czarny pieprz do smaku
-  olej i bułka tarta do wysypania foremki 
- pestki dyni i słonecznika do posypania albo otręby (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Opłukaną soczewicę zalałam dwiema szklankami wody, dodałam liście laurowe i szczyptę soli. Gotowałam do czasu, aż soczewica wchłonęła całą wodę i rozgotowała się na gładka masę. Pod koniec gotowania usunęłam liście.
2. Kaszę gryczaną umieściłam w garnku z grubym dnem. Zalałam szklanką wrzątku, zagotowałam, następnie pod przykryciem gotowałam na wolnym ogniu do czasu kiedy kasza wchłonęła cały płyn.
3. Na patelni rozgrzałam olej. Umieściłam starte marchewki, selera i cebule. Kiedy warzywa zmiękły, doprawiłam je szałwią, pieprzem ziołowym, majerankiem, wymieszałam i jeszcze przez chwile trzymałam na palniku.
4. Do dużej miski przełożyłam ugotowaną soczewicę, kaszę gryczaną oraz warzywa z patelni. Dodałam płatki owsiane, czosnek, natkę pietruszki oraz siemię lniane. Całość dokładnie wymieszałam. Dosmaczyłam czarnym pieprzem i solą.
5. Gotową masę pasztetową przełożyłam do wysmarowanej olejem foremki. Oprószyłam pestkami lub otrębami. 
6. Włożyłam do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na 50- 60 minut. Następnie studziłam całą noc w foremce. Rano wyjęłam.

2 komentarze

  1. uwielbiam wegetariańskie pasztety! Twój prezentuje się niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń