Naleśniki z soczewicą

Składniki na ciasto: (8- 10 naleśników)

- szklanka mąki
- 2- 4 jajka
- 2 szklanki mleka lub wody (ewentualnie wymieszać pół na pół lub częściowo zastąpić gazowaną wodą mineralną, piwem)
- szczypta soli
- łyżka oleju + olej do smażenia

Przygotowanie:

1. Jajka wbijam do miski, solę. Łączę z płynem. Cały czas mieszając dodaję stopniowo mąkę. Gdy ciasto uzyska konsystencję kwaśnej śmietany odstawiam na 30 minut do lodówki (niekoniecznie).
2. Patelnię rozgrzewam, smaruję cieniutko olejem. Wlewam łyżką wazową ciasto, manipulując patelnią tak, by rozlało się cienką warstwą na całej powierzchni.
3. Gdy powierzchnia naleśnika jest sucha, odwracam go na drugą stronę i dosmażam.
4. Do ciasta dodaję olej. Następne naleśniki smażę bez natłuszczania patelni.


Składniki na farsz:

- szklanka czerwonej soczewicy 
- 2 pomidory 
- 1 czerwona papryka
- 2 ząbki czosnku 
-  1/ 2 łyżeczki słodkiej papryki

-  1/4 łyżeczki kurkumy 
- szczypta pieprzu cayenne 
- 1/4 łyżeczki mielonego kuminu
- sól do smaku
- czarny pieprz, świeżo mielony do smaku
- oliwa do smażenia

Przygotowanie:

1. Soczewicę wypłukałam, przełożyłam do garnka i zalałam 2 szklankami zimnej wody. Gotowałam, co jakiś czas mieszając, aż się rozpadła na miękką papkę.
2. Rozgrzałam na patelni oliwę. Dodałam obrane ze skóry i pokrojone w kostkę pomidory oraz wypestkowaną i tak samo pokrojoną paprykę. Do warzyw dołożyłam przyprawy i smażyłam, do czasu, kiedy pomidory rozpadły się i puściły sok, a papryka zmiękła.
3. Dodałam wyciśnięty czosnek i ugotowaną soczewicę. Smażyłam, aż soczewica utworzyła z papryką i pomidorami miękką masę. Na koniec doprawiłam do smaku solą, pieprzem i ewentualnie pozostałymi przyprawami gdy ich ilość okazała się w niewystarczająca. 
4. Nałożyłam farsz na naleśnika i zrulowałam (można śmiało zrobić trójkąt). 


1 komentarz