Czekoladowe muffinki Nigelli Lawson


Składniki:

- 1 3/4 szklanki mąki pszennej

- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżki kakao
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 1 szklanka mleka
- 1/3 szklanki + 2 łyżeczki oleju
- 1 jajko
- 3/4 szklanki czekoladowych groszków do ciasta + garść groszków do posypania*
-  1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Przygotowanie:



1. Piekarnik nagrzałam do 200 stopni C.

2. W jednej misce wymieszałam suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i cukier puder.
3. W drugiej misce połączyłam składniki mokre: mleko, olej, jajko i ekstrakt z wanilii.
4. Mieszając łyżką, połączyłam składniki obu misek, dodałam 3/4 (około 150 g) czekoladowych groszków i jeszcze raz wymieszałam.
5. Ciasto przełożyłam do formy wyściełanej papilotkami. Ich wierzch posypałam pozostałymi groszkami czekoladowymi.
6. Wstawiłam do piekarnika i piekłam 20 minut. Gotowe wyjęłam i studziłam na kratce.


* groszki czekoladowe występują też pod nazwą: kropelki czekoladowe do zapiekania, pieczenia, łezki czekoladowe. Można je kupić w sklepach internetowych, na Allegro, choć ostatnio udało mi się zdobyć je w Almie. 


2 komentarze