Pasztet z fasolą, ciecierzycą i czarnuszką z akcentem chili

Składniki:

- 2 cebule 
- 4 ząbki czosnku 
- 1 puszka czerwonej fasoli 
- 2 puszki ciecierzycy
- 1 pietruszka,starta na tarce o dużych oczkach albo pokrojona w plaster
- 2 małe marchewki starte na tarce o dużych oczkach albo pokrojone w plasterki 
- 3 jajka 
- łyżeczka (można użyć mniej) płatków chili 
-1 łyżeczka suszonego tymianku 
- 2 łyżeczki czarnuszki 
- 1 łyżka oliwy 
- sól do smaku
- pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Na patelni rozgrzałam oliwę, umieściłam na niej pietruszkę i marchewki. Smażyłam, aż warzywa zmiękły, dodałam poszatkowane cebule i czosnek. Kiedy cebula się zeszkliła zdjęłam z ognia.
2. W misce wymieszałam odsączoną fasolę i ciecierzycę, dodałam usmażone warzywa. Całość miksowałam za pomocą ręcznego blendera zostawiając niewielkie fragmenty warzyw. 
3. Do zmiksowanej masy dodałam przyprawy i jajka. Dokładnie wymieszałam i przelałam do natłuszczonej formy.
4. Pasztet piekłam 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.

2 komentarze