Biało- czerwony sernik na Narodowe Święto Niepodległości

Przyznam, że biało- czerwony sernik z red velvet zrobiłam dzisiaj na pół gwizdka, bo to amerykańskie ciasto, zazwyczaj ma dwie warstwy red velvet. Ale wtedy nie wyszłoby mi biało- czerwone, a  czerwono- biało- czerwone ;-) Ale już niedługo będzie wersja pełna.

Składniki na masę serową:

- 500 - 600 g mielonego  twarogu półtłustego lub tłustego
- 2/3 szklanki drobnego cukru do wypieków
- 2 jajka
- 125 ml kwaśnej śmietany 18%
- 1 łyżka mąki pszennej
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:

1. Dno tortownicy, o średnicy 21 cm, wyłożyłam papierem do pieczenia.
2. Wszystkie składniki umieściłam w misce i miksowałam do momentu połączenia się składników. 
3. Masę serową przelałam do przygotowanej tortownicy, wyrównałam górę. 
4.  Piekłam sernik w kąpieli wodnej* 60 minut, w piekarniku rozgrzanym do  temperatury 150 stopni C (bez termoobiegu)  
5. Wystudziłam w lekko uchylonym piekarniku. Wyjęłam i włożyłam do lodówki na kilka godzin.

* kąpiel wodna sernika

1. Dno szczelnej tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia. Zapięłam ją szczelnie, wypuszczając resztę papieru na zewnątrz. Boków tortownicy nie natłuszczałam!
sernik w kąpieli wodnej

2. Zewnętrzne boki tortownicy szczelnie owinęłam dwoma arkuszami zwiniętej folii aluminiowej. 
3. Do tak przygotowanej tortownicy przelałam masę serową.
4. Formę umieściłam w drugiej, większej formie (nie przepuszczającej wody), którą wypełniłam do wysokości 3/4 wrzątkiem.
5. Tak przygotowane formy włożyłam do piekarnika. 

Składniki na ciasto Red Velvet:

- 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej 

- 3/4 szklanki cukru
-  1/2 łyżki kakao 
- szczypta soli 
- 1  jajko 
- 3/4 szklanki oleju słonecznikowego , rzepakowego albo oliwy 
- 1/2 szklanki maślanki albo kefiru 
- 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
-  1/2 łyżki octu 
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
-  3/4 łyżeczki czerwonego barwnika (użyłam barwnika w żelu)

Przygotowanie:

1. Spód tortownicy o średnicy 21 cm wyłożyłam papierem do pieczenia, a boki wysmarowałam masłem. 
2.  Mąkę, kakao i sól przesiałam do miski. Dodałam cukier i wymieszałam. 
3.  W drugiej misce jajko lekko roztrzepałam widelcem, dodałam olej, kefir, barwnik i ekstrakt z wanilii. Wymieszałam widelcem do połączenia składników. 
4. Składniki suche przesypałam do składników mokrych, wymieszałam ( mieszałam tylko w jednym kierunku) widelcem, aż uzyskałam  gładką masę  
5. Do małej miseczki wlałam ocet, dodałam sodę, wymieszałam. Pianę, która powstała wlałam do ciasta, wymieszałam. Ciasto wyłożyłam do przygotowanej tortownicy, wyrównałam. 
6.  Piekłam 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.  
7. Gotowe ciasto  przestudzić w formie, wyjęłam i całkowicie ostudziłam.

Składniki na krem:

-  170 g serka kremowego 
- 140 g masła
- 1 szklanka cukru pudru
-  1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotowanie:

1. W misce utarłam masło na puszystą i jasną masę. Dodając  stopniowo cukier cały czas ucierałam. 2. Dodałam wanilię, serek i zmiksowałam. 

Na duży talerz albo paterę wyłożyłam ciasto Red Velvet. Jego wierzch posmarowałam kilkoma łyżkami kremu. Na górę ostrożnie wyłożyłam mocno schłodzony sernik. Wierzch i boki wysmarowałam kremem. 
Gotowy sernik przechowuję w lodówce.

inspiracja: recipegirl.com

2 komentarze