Babka waniliowo-kardamonowa

Składniki:

- 3 szklanki mąki
- 1 łyżeczka zmielonego kardamonu 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
 - 1/2 łyżeczki soli
- 20 dag miękkiego masła
-  1,5 szklanki (można mniej) cukru 
- 2 przekrojone wzdłuż na pół laski wanilii
- 4 duże jajka
- 1 łyżka świeżo wyciśniętego soku z cytryny
- 1 szklanka tłustego mleka
- mąka i masło do przygotowania formy 

Przygotowanie

1. Piekarnik rozgrzałam do 170 - 180 stopni C.
2. Formę na babkę porządnie wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką (nadmiar mąki strząsam). 
3. Mąkę wymieszałam z kardamonem, proszkiem do pieczenia, solą i sodą. 
4. Masło utarłam z cukrem (około 5 minut). Gdy masa stała się gładka i jasna dodałam ziarenka z lasek wanilii. Ucierałam kolejną minutę, aby wanilia połączyła się z masą, potem, dalej ucierając, wbijałam po jednym jajku - następne jajko dodawałam dopiero wtedy, kiedy poprzednie dokładnie połączyło się z masą. Wlałam sok z cytryny, chwilę ucierałam. Zmniejszyłam obroty miksera do minimum, dodawałam na przemian porcje mąki i mleka. Przerwałam ucieranie, gdy wszystkie składniki się połączyły. 
5. Ciastem napełniłam przygotowaną formę, lekko stuknęłam dnem formy o blat stołu, aby usunąć pęcherzyki powietrza z ciasta. 
6. Piekłam około godziny - wykałaczka wetknięta w ciasto powinna być sucha po wyjęciu. 
7. Wyjęłam formę z babką z piekarnika. Studziłam ciasto przez godzinę w formie, a potem wyjęłam je i studziłam jeszcze około godziny. 

Babka podobno świetnie smakuje ze śmietaną ubitą z ziarenkami wanilii.

przepis: Adam Chrząstowski

Brak komentarzy

Prześlij komentarz