Placki orkiszowe z jagodami

Składniki:

- 1,5 szklanki mąki orkiszowej razowej
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki soli
- 3 duże jajka
- szklanka maślanki lub kefiru
- 2 łyżki miodu
- 1/4 szklanki oleju słonecznikowego
- szklanka jagód

Przygotowanie

1. W jednym naczyniu połączyłam suche produkty: mąkę, proszek, sodę, sól. 
2. W drugim naczyniu wymieszałam składniki mokre: rozbite jajka, maślankę, olej i miód. 
3. Połączyłam zawartość obu naczyń, zmiksowałam aby nie było grudek. Na końcu wmieszałam jagody*. 

4. Nabrałam łyżką ciasto i smażyłam na niewielkiej ilości oleju, odwracając na drugą stronę, kiedy na powierzchni placków pokazywały się pęcherzyki powietrza. Uważałam przy smażeniu, ponieważ placki mają tendencję do przypalania się. 

* kilka placków usmażyłam bez dodatku jagód
przepis: moje wypieki






Brak komentarzy

Prześlij komentarz