Klopsy w sosie bakłażanowo-pomidorowym

Składniki na klopsy:

- 500 g mięsa mielonego z indyka (albo inne ulubione)
- 1 średnia cebula
- 1 jajko
- 2 łyżki bułki tartej + bułka tarta do obtoczenia klopsów
- 2 ząbki czosnku drobno posiekane
- 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
- sól do smaku
- pieprz do smaku
- olej

Składniki na sos:

- 1 duży bakłażan (ok. 500 g)
- 2 średnie cebule
- 1 czerwona papryka
- 2 puszki krojonych pomidorów
- 3 ząbki czosnku
- sól, pieprz
- 2 łyżki słodkiej papryki w proszku - olej

Przygotowanie klopsów:

1. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i zeszkliłam na oleju. Połączyłam z pozostałymi produktami. Mięso dokładnie wyrobiłam, doprawiłam solą i pieprzem.  Z połączonych składników uformowałam klopsy.
2. Na patelni rozgrzałam olej, umieściłam na niej klopsy, które wcześniej obtoczywszy w bułce tartej, smażyłam z obu stron. Gotowe zdjęłam z patelni i przełożyłam na talerz wyściełany papierowym ręcznikiem.

Przygotowanie sosu:

1. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i wrzuciłam na rozgrzany olej do dużego garnka.
2. Dodałam posiekane ząbki czosnku, chwilę przesmażyłam i dorzuciłam pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę. Kiedy papryka lekko zmiękła, dodałam pokrojonego w kostkę bakłażana. Smażyłam przez około 10 minut.
3. Następnie dodałam pomidory z puszki, doprawiłam solą, pieprzem i słodką papryką w proszku. Doprowadziłam do wrzenia i gotowałam pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 40 minut, aż wszystkie warzywa stały się miękkie i lekko rozpadające się.
4. Na sam koniec dodałam klopsiki. Wszystko delikatnie wymieszałam i gotowałam jeszcze około 5 minut.


2 komentarze

  1. Wspaniały pomysł. Z miłą chęcią skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oboje z Mężem przepadamy za bakłażanem, taki obiad sprawdziłby się więc u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń