Placki z bananami

Składniki:

- 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
- 3 łyżki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia - szczypta soli
- 250 g serka ricotta albo innego np. bieluch, homogenizowany
- 2 jajka
- 2 łyżki roztopionego masła lub oleju
- około 1/4 szklanki mleka
- 2 banany

Składniki:

1. W większej misce wymieszałam przesianą mąkę z cukrem, proszkiem do pieczenia i solą. 
2. W drugiej misce wymieszałam serek ricotta z jajkami, roztopionym masłem i mlekiem. 
3. Połączyłam składniki z dwóch misek w gęstą jednolitą masę. 
4. Rozgrzałam patelnię, nakładałam po 1 pełnej łyżce ciasta na jednego placka i smażyłam na średnim ogniu do czasu, aż urosły i się zarumieniły.
5.  Kiedy placki odrobinę podrosły,  wciskałam w ciasto po 2 plasterki banana. 
6. Przewróciłam na drugą stronę i smażyłam do zrumienienia.

Placuszki można podawać z syropem klonowym, śmietaną.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz