Kotlety z quinoa i cukinii

Składniki na około 12 - 13 kotletów:

- 2,5 szklanki ugotowanej kolorowej komosy (w oryginale biała)
- 3 szklanki startej surowej cukinii
- szklanka rozgniecionych pestek dyni
- szklanka startego parmezanu
- 2 jajka
- szklanka razowej bułki tartej (+ opcjonalnie 2 łyżki do obtoczenia kotletów)
- sok z 0,5 cytryny
- 1 łyżka musztardy gruboziarnistej
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyżeczka oregano (świeżego albo suszonego)
- 1 łyżeczka rozmarynu ( świeżego albo suszonego)
- pęczek posiekanej natki pietruszki
- olej rzepakowy
od siebie dodałam sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Komosę  wypłukałam wrzątkiem i przełożyłam do rondelka. Zalałam wrzącą wodą (proporcje 1:2). Gotowałam 25 minut i odcedziłam na sitku. Przelałam zimną wodą i przełożyłam do miski.
2. Ostudzoną komosę wymieszałam z pozostałymi składnikami (pomijając olej rzepakowy).
3. Z gotowej masy uformowałam kotlety, które obtoczyłam w cienkiej warstwie bułki tartej.
4. Smażyłam na oleju rzepakowym, aż stały się chrupiące.

przepis: "I jak tu nie jeść" Beata Sadowska
1. Komosę (pół szklanki) płuczemy wrzątkiem i przekładamy do rondelka. Zalewamy wrzącą wodą (2 i pół szklanki). Gotujemy 25 minut i odcedzamy na sitku. Przelewamy zimną wodą i przekładamy do miski. - See more at: http://niebonajezykach.blogspot.com/2015/06/kotlety-z-cukinii-i-kolorowej-komosy.html#sthash.LoCnGE5D.dpuf

1.

1.Komosę (pół szklanki) płuczemy wrzątkiem i przekładamy do rondelka. Zalewamy wrzącą wodą (2 i pół szklanki). Gotujemy 25 minut i odcedzamy na sitku. Przelewamy zimną wodą i przekładamy do miski. - See more at: http://niebonajezykach.blogspot.com/2015/06/kotlety-z-cukinii-i-kolorowej-komosy.html#sthash.LoCnGE5D.dpuf


1 komentarz