Placki

mój ulubiony przepis
Składniki

- 1.5 szklanki mąki pszennej 450 
- szklanka jogurtu naturalnego
- 1/4 szklanki mleka 
- 1/4 szklanki cukru 
-1.5 łyżeczki proszku do pieczenia, zamiennie może być soda oczyszczona 
- 2 jajka 
- 1/4 szklanki oleju roślinnego lub roztopionego masła klarowanego 
- spora szczypta soli 

Dodatkowo: szklanka świeżych owoców (borówka amerykańska, jeżyna, poziomki itp)

Przygotowanie:

 1. W misce połączyłam suche składniki, dodałam jogurt, mleko oraz roztrzepane jajka. Całość wymieszałam, a  na koniec wlałam tłuszcz. 
2. Po połączeniu wszystkich składników ciasto odstawiłam na 30 minut. Masa powinna być lejąca, ale gęsta. 
3. Jeśli chcę zrobić placki z dodatkiem owoców to dodaję je do ciasta przed samym smażeniem.


Smażenie placków:

1. Rozgrzewam patelnię tak aby była ciepła, nie gorąca.
2.  Patelnię przecieram papierowym ręcznikiem (albo pędzelkiem silikonowym) nawilżonym olejem z odrobiną tłuszczu, ciasto ma w sobie wystarczającą ilość tłuszczu. 
3. Wylewam ciasto i czekam, aż na jago powierzchni pojawią się niewielkie kratery, wówczas wiem, że temperatura przeszła przez całą grubość placka. Naleśniki przewracam, odczekuję chwilę i lekko dociskam do patelni, aby wyrównać powierzchnię, gdyż w części środkowej będzie ciasto bardziej rosło. 

przepis: Kulinarny Splin

Brak komentarzy

Prześlij komentarz