Naleśniki z mąki teff


Mąka teff jest moją ulubioną bezglutenową mąką. Przygotowywanie potraw z jej udziałem to przyjemność, ponieważ łatwo się z nią pracuje. Tradycyjnie stosowana w cienkich etiopskich chlebach zwanych Injera, mąka teff idealnie nadaje się do naleśników, nadaje im delikatnie orzechowy posmak i miękką konsystencję. Naleśniki takie są  idealne do każdego wypełnienia. Szczególnie polecam sery pleśniowe, jabłka, orzechy włoskie i miód. I sugeruję podawać je na ciepło.

Składniki:

- 1 szklanka mąki teff 
- 1/2 łyżeczki soli 
- 2 duże lub 3 mniejsze jajka
- 1 szklanka mleka (używam mleko roślinne)
-  1 łyżka stołowa roztopionego masła 
- 1/4 do 1/2 szklanki wody

Przygotowanie:

 1. Połączyłam wszystkie składniki (z wyjątkiem wody). Miksowałam do uzyskania gładkiej konsystencji. 
2. Przykryłam ciasto ściereczką i pozostawiłam w lodówce na 2 godziny (można zostawić na noc). 
3. Kiedy byłam gotowa do smażenia naleśników, rozcieńczyłam ciasto wodą. Im więcej dodam wody tym naleśniki będą cieńsze. 
4. Rozgrzałam patelnię na średnim ogniu. Lekko posmarowałam olejem i wlałam tyle rzadkiego ciasta, aby cienko pokryć dno patelni.
5. Smażyłam naleśnik przez 1 do 2 minut, aż stał się złoty.  Odwróciłam go i smażyłam przez kolejne 1-2 minuty po drugiej stronie. Gotowy przeniosłam na talerz, układając jeden na drugim.


2 komentarze

  1. przepis ok, naleśniki da się przewrócić choć pierwszy wylądował w koszu. 1-2 min z jednej strony to zdecydowanie za mało. nie wstawiałam ciasta do lodówki, bo po co..

    OdpowiedzUsuń