Kotlety z kalafiora


Kotlety te są ostatnio w naszym domu hitem! Robiłam je już kilka razy, a nawet zabrałam ze sobą na babski wyjazd weekendowy, na którym również zrobiły furorę. Można je podać tradycyjnie z buraczkami, ziemniakami i surówką albo w postaci burgera: włożyć do podpieczonej bułki i dodać ogórki, rzodkiewkę, pomidory, majonez, keczup albo co stryjenka sobie winszuje. Pyszka!


Składniki na 8 - 10 kotletów: 

- 2 ½ szklanki startego kalafiora
- 1 duża cebula 
- 1 ząbek czosnku 
-  1 ½ szklanki ugotowanej kaszy jaglanej  (¾ szklanki suchej kaszy jaglanej)
-  ½ szklanki ziaren słonecznika, podprażonych na suchej patelni
- ¼ szklanki mąki ziemniaczanej 
- ¼ szklanki oleju 
- 2 łyżki sosu sojowego 
- ½ łyżeczki syropu z agawy 
- 1 ½ – 2 łyżeczki pieprzu ziołowego
-  sól do smaku
-  czarny pieprz do smaku

Przygotowanie

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Blachę do pieczenia wyłożyłam papierem do pieczenia. 
2. Kalafiora i cebulę starłam na dużych oczkach tarki, a czosnek na małych oczkach. Wszystko przełożyłam do bardzo dużej miski. 
3. Do startych warzyw dodałam pozostałe składniki i wszystko starannie zagniotłam w zwartą masę. Na koniec doprawiłam do smaku solą i pieprzem. 
4. Umyłam ręce i czystymi dłońmi uformowałam zwarte, zgrabne kotlety. Gotowe ułożyłam na blasze i piekłam przez 20 – 25 minut na złoty kolor. Obróciłam je i piekłam kolejne 5 minut. 

Inspiracja: "Jadłonomia"





Brak komentarzy

Prześlij komentarz