Zupa z soczewicy i szpinaku

Świetna, aromatyczna i rozgrzewająca zupa. Serwuję ją przynajmniej raz na dwa tygodnie w okresie jesienno-zimowym.

Składniki:

- 2 marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- 2 średnie cebule
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki oliwy
- 2 cm kawałek imbiru
- 1/2 czerwonej papryczki chili
- 10 pomidorków koktajlowych
- 300 g czerwonej soczewicy
- 200 g szpinaku
- sól morska do smaku
- czarny pieprz do smaku
- 1,8 l bulionu z warzyw
- gęsty jogurt (opcjonalnie)

Przygotowanie:


1. Marchewki obrałam i pokroiłam w grube plasterki. 
2. Cebule obrałam i grubo posiekałam. 
 3. Czosnek obrałam i pokroiłam na plasterki, tak samo na plasterki pokroiłam selera naciowego. 
4. Oliwę rozgrzałam w dużym rondlu. Dodałam do niego pokrojone składniki, całość wymieszałam. Gotowałam około 10 minut pod uchyloną pokrywką, aż marchewki stały się miękkie, a cebula złocista. 
5. Imbir obrałam i pokroiłam w cienkie plastry.
6. Papryczkę oczyściłam z nasion i pokroiłam w plasterki.
7. Po 10 minutach do duszących się warzyw wlałam 1,8 l bulionu wraz z pokrojonym imbirem, papryczką chili, pomidorkami i soczewicą.
8. Całość wymieszałam i zagotowałam. Zmniejszyłam ogień i gotowałam 10 minut (soczewica powinna być miękka). Dodałam liście szpinaku i gotowałam jeszcze 30 sekund.
9. Zupę zmiksowałam, doprawiłam solą i pieprzem. Można podać ja z kleksem jogurtu.

Przepis: Jamie Oliver


1 komentarz