Placki z mąki teff


Placki te to mój kulinarny eksperyment, do tego całkiem udany. Powstały z połączenia dwóch bezglutenowych mąk: mojej ulubionej maki teff i mąki z amarantusa. Smakują świetnie bez dodatków, ale jeśli chcę je urozmaić to polewam je syropem klonowym.

Składniki:

- 2 szklanki mąki teff (jeśli placki nie daj Boże będą rozpadały się w czasie smażenia można dodać więcej mąki,ale ostrożnie!)
-  łyżka proszku do pieczenia 
-  łyżka stołowa mąki z amarantusa
- ½ łyżeczki soli morskiej 
- 2 łyżki  olejku 
- 2 - 2¼ szklanki soku owocowego (np. jabłkowy, gruszkowy lub każdy inny).  Można też dać szklankę soku + szklankę mleka ryżowego 
- łyżka ekstraktu z wanili

Przygotowanie:

1. W misce połączyłam  suche składniki.
2. W drugiej misce połączyłam mokre składniki. 
3. Dokładnie mieszając połączyłąm mokre i suche składniki. 
4. Patelnię postawiłam na średnim ogniu i rozsmarowałam na niej łyżeczkę oleju. Kiedy się rozgrzała wlałam na nią po łyżce stołowej ciasta na każdego placka. 
5.  Smażyłam przez  3-4 minuty do momentu kiedy zobaczyłam pęcherzyki na wierzchu naleśników. Odwróciłam je wtedy na drugą stronę i smażyłam jeszcze przez 1-2 minuty.  


Brak komentarzy

Prześlij komentarz