Orkiszowe, czekoladowe naleśniki z bitą śmietaną, kiwi, bananami, ziarnami granatu i rozpuszczoną czekoladą


Dzisiaj na podwieczorek naleśniki z mąki orkiszowej, którą postanowiłam na stałe wprowadzić do mojej kuchni.

Składniki na ciasto naleśnikowe:

- 160 gr mąki orkiszowej razowej
- 300 ml mleka (używam mleko roślinne)
-  2 duże jajka
- 4-6 łyżki cukru kokosowego
- 2 łyżki surowego kakao w  proszku.
- olej kokosowy do smażenia (albo jakiś inny)

Dodatkowo:

- owoce do naleśników

Przygotowanie:

1. Połączyłam wszystkie składniki w misce. Pozostawiłam ciasto na około 5 minut.
2. Rozgrzałam olej na dużej patelni i przez około 1-2 minuty smażyłam naleśnika  z każdej strony.

Składniki na bitą śmietanę:

- 250 ml dobrze schłodzonej śmietany 30% lub 36%
- czubata łyżka cukru pudru (opcjonalnie)

Przygotowanie bitej śmietany:

1. Do naczynia wlałam zimną śmietanę. Przez 30 sekund ubijałam mikserem na najniższych obrotach. Po tym czasie zwiększyłam obroty do najwyższych i ubijałam, aż śmietana zrobiła się sztywna.
2. Pod koniec ubijania dodałam przesiany cukier puder.

Składniki na krem czekoladowy:

- 200 g czekolady deserowej
- 200 g śmietanki 30%

Przygotowanie kremu czekoladowego:

1. W rondelku  zagotowałam śmietanę. Odstawiłam z ognia, dodałam połamaną  czekoladę. Bez mieszania zostawiłam na 5 minut. Następnie wymieszałam łyżką na gładki krem, przełożyłam do czystego i suchego naczynia.

Na gotowych naleśnikach rozprowadziłam bitą śmietanę, ułożyłam na niej pokrojone owoce. Zawinęłam w rulon, polałam kremem czekoladowym i udekorowałam jeszcze owocami.




1 komentarz

  1. zawsze można sięgnąć po śmietanę orkiszową jest zdrowsza a cenowo https://swiat-orkiszu.pl/napoje-bezlaktozowe/35-smietanka-orkiszowa-200ml.html podobnie wychodzi

    OdpowiedzUsuń