Naleśniki orkiszowe



Te orkiszowe naleśniki są bardzo proste i łatwe do zrobienia. Są znacznie bogatsze w błonnik w porównaniu do naleśników wykonanych z mąki pszennej. 

Składniki:

-110 g mąki orkiszowej (użyłam razowej)
-  szczypta soli
- 2 łyżki cukru trzcinowego
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 2 jajka
- 300 ml mleka
-  30 g roztopionego masła

Przygotowanie:

1. Mąkę wsypałam do miski, dodałam sól, cukier i cynamon.  Wbiłam jajka oraz 1/3 ilości mleka, miksowałam mikserem  stopniowo dodając resztę mleka.  Wlałam roztopione masło i zmiksowałam na gładkie ciasto. Ciasto przykryłam ściereczką i odstawiłam na pół godziny. 
2. Rozgrzałam  małą patelnię. Wylałam na nią porcję ciasta, rozprowadziłam po powierzchni patelni i smażyłam do zrumienienia, przewróciłam na drugą stronę i powtórzyłam smażenie.

przepis: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz