Szaszłyki z kurczakiem i warzywami


W tym miesiącu robiłam te szaszłyki już dwa razy. Za każdym razem na patelni grillowej, ale niedługo szykuje się wspólne biesiadowanie u znajomych na działce i planuję przygotować je na "prawdziwym" grillu! Świetnym dodatkiem do nich są tzatziki

Składniki na 5 sztuk:

- 400 g filetu z kurczaka
- 400 g cukinii
- 1 czerwona papryka
- 1 cebula
- 1 papryczka chili
- 4 łyżki oliwy extra vergine
- sok z 1 cytryny
- 1 łyżka miodu lub syropu klonowego

- 1 łyżeczka kurkumy 
- 1 łyżeczka suszonego oregano 
- 1/2 łyżeczki mielonej kolendry 
- 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego 
- 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku
-  1/2 łyżeczki zmielonych nasion kopru włoskiego (opcjonalnie)
- 1 łyżeczka garam masali

  Przygotowanie:

1. Kurczaka opłukałam, osuszyłam i pokroiłam w kostkę.
2. To samo zrobiłam z cukinią i papryką.
3. Cebulę obrałam i pokroiłam na ćwiartki.
4. Papryczkę chili pozbawiłam pestek i drobno posiekałam. 
5. Wszystko włożyłam do większej miski, doprawiłam solą i świeżo zmielonym pieprzem. Dodałam resztę przypraw i wysmarowałam nimi mięso i warzywa. Polałam oliwą i wymieszałam. 
6. Nadziałam składniki na patyczki i grillowałam (na patelni grillowej lub grillu) przez kilkanaście minut, z każdej strony po około 3- 4 minuty. 
7. Pod koniec grillowania skropiłam szaszłyki sokiem z cytryny a na sam koniec posmarowałam je miodem lub syropem klonowym.
8. Gotowe podaję z pieczonymi ziemniakami i tzatzikami.

Przepis: Kwestia Smaku




Brak komentarzy

Prześlij komentarz