Kisiel wiśniowo-borówkowy


Jak co roku owoce sezonowe w kuchni wykorzystuję na maksa. W tym przepisie można samemu manipulować ilością cukru, w zależności czy odpowiada nam bardziej słodki czy mniej słodki kisiel. Tak samo z mąką, jeśli wolimy kisiel do picia to 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej wystarczą, natomiast przy gęstszej konsystencji możemy rozpuścić w odrobinie zimnej wody 5, a nawet sześć łyżeczek mąki. 

Składniki:

- 1,5 szklanki wydrylowanych wiśni
- 0,75 szklanki borówki amerykańskiej
- 600 ml wody
- 2-3 łyżki cukru albo innego słodziku (miodu, syropu klonowego, z agawy, cukru kokosowego itp
                                             - 4 łyżeczki mąki ziemniaczanej (jeśli chcemy uzyskać konsystencję bardziej gęstą używamy ciut więcej mąki)

Przygotowanie:

1. Umyte owoce włożyłam do rondelka, dodałam cukier i zalałam wodą. 
2. Gotowałam, aż owoce zmiękły, ale się nie rozpadały. 
3. Mąkę ziemniaczaną wymieszałam z odrobiną wody. Dodałam do gotujących się owoców i energicznie zamieszałam. 
4. Poczekałam, aż ponownie się zagotował i przelałam do przygotowanych wcześniej miseczek. 
5. Kisiel dobrze smakuje zarówno ciepły jak i schłodzony.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz