Tarta z borówkami


Cienkie, kruche ciasto z blisko pół kilogramem borówki amerykańskiej to deser, po którego zjedzeniu nie powinniśmy mieć zbyt dużych wyrzutów sumienia.

Składniki na spód:

- 200 g mąki pszennej
- 130 g zimnego masła 82%
- 2 żółtka
- szczypta soli
- 3 łyżki cukru

Składniki na górę:

- 450 g borówki amerykańskiej
- 3-4 łyżki cukru pudru
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Tortownicę delikatnie wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką pszenną. 
2. W misce wymieszałam mąkę, cukier,  posiekane masło, żółtka i sól. Ciasto wyrabiałam, aż zaczęło się kleić. Uformowałam kulę, owinęłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę. 
3. Borówki opłukałam, dokładnie osuszyłam i przebrałam. Wymieszałam z cukrem i mąką ziemniaczaną. Odstawiłam na bok. 
4.  Po godzinie ciasto wyjęłam z lodówki rozwałkowałam, podsypując je odrobiną mąki. Przełożyłam do formy na tartę, przykryłam papierem do pieczenia. Na papier wsypałam kulki ceramiczne. Piekłam 15 minut. Po tym czasie ściągnęłam papier wraz z kulkami. 
5. Na podpieczoną tartę wyłożyłam wymieszane z cukrem i mąką owoce. Wstawiłam ciasto do piekarnika i piekłam dodatkowe 25 minut
6. Gotową tartę wyjęłam z pieca i ostudziłam. Przed podaniem oprószyłam cukrem pudrem.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz