Tost z awokado i z jajkiem sadzonym


Szybkie i łatwy puree z awokado na grzance z dodatkiem jajka sadzonego. Lubię te tosty zjeść na śniadanie, ale sprawdzają się jako lekki posiłek. 
Są świetne o każdej porze dnia!

Składniki:

- 1 awokado 
- 1 łyżka soku z cytryny (lub soku z limonki) 
- szczypta soli 
- 2 jajka 
- 2 kromki ulubionego chleba (użyłam razowy)
- sól do smaku
- pieprz do smaku
- starty parmezan do posypania (opcjonalnie)
- ulubione posiekane zioła (użyłam koperek)
- pół łyżki masła + oliwa lub olej do smażenia jajek

Przygotowanie:

1 Obrane awokado zgniotłam widelcem na w miarę gładką masę. Dodałam sok z cytryny i sól. Wymieszałam.
2. Na patelni grillowej przez kilka minut podsmażałam pieczywo.
2. W tym samym czasie na drugiej patelni rozgrzałam masło + olej. Kiedy masło się stopiło ostrożnie wbiłam jajka. Zmniejszyłam ogień i smażyłam do czasu (około 4 minut), aż białka się ścięły, a żółtka zgęstniały
3. Zarumienione, ciepłe pieczywo położyłam na talerzu, a na nim awokado. Za pomocą kuchennej szpatułki przełożyłam jajka na tosty. Oprószyłam solą, pieprzem, startym parmezanem, posiekanym koperkiem i podałam z pomidorkami koktajlowymi.





Brak komentarzy

Prześlij komentarz