Grzanka z fasolką szparagową i jajkiem w koszulce


Nie taki diabeł straszny, jak go malują... 
Miałam strasznego cykora robiąc jajko w koszulce, bo nie wierzyłam, że mi się uda. Byłam pewna, że to coś skomplikowanego. Ale udało się za pierwszym razem, a nawet za drugim,trzecim i czwartym...

Składniki na 1 porcję:

- 1-2 garście żółtej albo zielonej fasolki szparagowej
-  łyżka oliwy z oliwek
- łyżeczka cukru
- sól do smaku
- 2 kromki chleba albo cała ciabatta czy inne ulubione pieczywo
- 2 jajka
- świeży koperek albo inne ulubione zioła ( np. oregano, szczypiorek,bazylia, natka pietruszki)
-  zmielony czarny pieprz do smaku
- odrobina płatków chili (opcjonalnie)
- łyżeczka startego parmezanu (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Fasolką szparagową umyłam i z obu stron obcięłam końcówki.  Umieściłam ją w garnku, zalałam wodą i dodałam łyżeczkę cukru. Gotowałam około 20- 35 minut, aż fasolka zrobiła się miękka. Pod koniec gotowania wsypałam łyżkę soli (można mniej).
2. Na patelni do grillowania ułożyłam dwa kawałki pieczywa, które z jednej strony delikatnie natarłam oliwą z oliwek. Grillowałam kilka minut do czasu, aż bułka zrobiła się chrupiąca.
3. W międzyczasie w rondelku zagotowałam 750 ml wody razem ze szczyptą soli. Na łyżce cedzakowej położyłam surowe jajko i na kilka sekund zanurzyłam je we wrzątku. Jajko wyjęłam, a wodę w garnku zamieszałam łyżką robiąc wir wodny. W środek tego wiru wbiłam jajko i gotowałam 2,5-3 minuty, aż białko się ścięło, ale żółtko było jeszcze płynne. Gotowe jajko wyjęłam łyżką cedzakową i położyłam je w miseczce. Cały proces powtórzyłam z drugim jajkiem.
4. Gotowe pieczywo położyłam na talerzu, na grzance ułożyłam fasolkę szparagową, a na niej jajko w koszulce, które oprószyłam solą, świeżym pieprzem, startym parmezanem, odrobiną płatków chili i posiekanym koperkiem.




1 komentarz

  1. Przepis bardzo fajny i przede wszystkim urozmaicony, ale nie wiem, czy u mnie by to przeszło ;-)

    https://bitasmietanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń