Kasza gryczana z kurkami


Skład:

- szklanka niepalonej kaszy gryczanej
- 2 suszone grzyby
- ząbek czosnku w łupinie
- 2 ziarna ziela angielskiego
- 2 liście laurowe
- 2 szklanki wody
- sól
- 1/4 szklanki orzechów  laskowych
- 1/4 szklanki migdałów
- odrobina chili
- 300 g kurek
- czarny pieprz
- 2 łyżki oleju
- pęczek natki pietruszki
- olej lniany

Przygotowanie:

1. Kaszę wsypałam do garnka, dodałam suszone grzyby, czosnek, ziele angielskie, sól, liście laurowe. Zalałam wodą i pod przykryciem gotowałam na małym ogniu kilkanaście minut, aż kasza wchłonęła wodę.
2. Na suchej, rozgrzanej patelni przez 30 sekund prażyłam orzechy i migdały. Dodałam cukier, chili, sól, pieprz i dokładnie wymieszałam. Podgrzewałam, aż cukier się roztopił i oblepił orzechy. Gotowe przesypałam na talerz, a kiedy ostygły pokroiłam.
3. Kurki dokładnie oczyściłam i wrzuciłam na rozgrzany na patelni olej. Smażyłam kilka minut, posypałam solą, pieprzem i wymieszałam z kaszą, orzechami, migdałami i drobno posiekaną pietruszką. Skropiłam olejem lnianym.

inspiracja "Jadłonomia"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz